RAAK!
#5

Marketing Manager Wendy Linssen

‘A way of life’… zo kun je het bezitten van een echte Linssen jacht gerust noemen. Linssen Yachts is specialist en marktleider in stalen motorjachten van 9 tot 16 meter lengte. Het bedrijf beschouwt iedere medewerker en jachteigenaar als een lid van de familie. Wendy Linssen (kleindochter van oprichter Jac. Linssen sr) is als marketing manager verantwoordelijk voor de uniforme marketing van dit familiebedrijf.

Hoge kwaliteit
Binnen de wereld van de jachtenbouwers staat Linssen Yachts bekend om de superieure kwaliteit. Dit is mogelijk doordat zij in staat zijn om seriematig te produceren en zo een bijzonder hoge en constante kwaliteit kunnen waarborgen.

Net dat beetje meer
Oprichter Jac Linssen sr. zei ooit: “Probeer je klanten altijd iets meer te geven dan je hebt beloofd. Op die manier win je trouwe klanten.” Dit uitgangspunt is nog steeds leidend in de hedendaagse bedrijfsvoering. De Linssen-familie heeft ondernemerslef en pionierschap en dat zie je overal in terug.

Met een Linssen op vakantie
Zo zette Wendy’s vader in 2006 Linssen Boating Holidays® op, waarna zij zelf in 2011 enthousiast mee aan de slag ging om dit unieke concept verder uit te bouwen. Het verkopen van Linssen motorjachten aan charterbedrijven en aan eigenaren die hun jacht ter beschikking stellen voor de verhuur, was daarmee een feit. Toen deze aparte chartertak in 2016 werd ‘ingelijfd’ door moederbedrijf Linssen Yachts, werd ook Wendy hartelijk in de gelederen opgenomen. Inmiddels opereert Linssen Boating Holidays in 10 landen en werkt samen met 16 charterpartners.

“Met onze slogan ‘Slow down and start living’ willen we onze klanten laten vluchten uit de drukte van alle dag. Ons hoofddoel is te realiseren dat men zorgeloos en met optimaal comfort kan genieten van het varen met een Linssen jacht.”

Familieband
De hechte band tussen het bedrijf, de familie, medewerkers en jachteigenaren wordt door alle partijen zorgvuldig gekoesterd. Zo zijn er actieve eigenarenverenigingen, een owner card met voordelen, schipperstrainingen en allerlei vaarevenementen. Iedereen is nauw betrokken en wisselt graag ervaringen uit.

Jubileumjaar
In 2019 bestaat Linssen Yachts 70 jaar. Uiteraard wordt hier op talloze manieren feestelijk aandacht aan besteed. Er is zelfs een hele feestkalender waarop iedere maand een bijzonder activiteit staat ingepland. Zoals bijvoorbeeld een vierdaagse paasreis, bierproeverij en dinerconcert. Het jubileumjaar is half november jl. met een toepasselijke scheepsbel ingeluid. Op 1 april 2019 is het exact 70 jaar geleden dat het bedrijf werd opgericht. Dat is dan ook een mooi moment voor de feestelijke borrel met alle medewerkers.

Samenwerking
Een deel van de fotografie voor de bedrijfsbrochure is gedaan door Dick van der Veer. Tijdens een grote perspresentatie bij Jonkers Yachts in Ouddorp, is Wendy in contact gekomen met Dick. Hij deed die dag de fotografie en zij was meteen enthousiast over zijn manier van werken.

Zo gepiept
“Dick is heel soepel in de omgang en flexibel in zijn werk. Je kunt met hem lachen en hij weet daarmee de sfeer altijd ontspannen te houden. Hij heeft goeie ideeën en regelt de dingen
àal minute. Bij onze Zeeland-shoot hebben we dankbaar gebruikt gemaakt van zijn uitgebreide netwerk. Een helikopter voor de luchtfoto’s was bijvoorbeeld zo gepiept.”

100% inzet
“Om onze jachten goed te kunnen vastleggen op beeld, is inzicht en kennis van boten nodig. Je moet weten op welke manier je de ruimte goed tot haar recht kunt laten komen. En tja, dan moet er dus weleens een deur uit het toilet gehaald. En moet Dick zich soms in allerlei acrobatische bochten wringen om net die juiste invalshoek te kunnen pakken. Dat geeft weleens hilarische taferelen waar we dan met z’n allen enorm om kunnen lachen.”

“Als opdrachtgever willen wij onze jachten graag gefotografeerd zien bij zowel zonsopkomst als
-ondergang. Dat maakt van zo’n fotoshoot een wel heel erg lange dag. Geen probleem voor Dick. Hij blijft tot alles er op staat.”

Uit de losse pols
“Wat zijn werk als bedrijfsfotograaf zo uniek maakt, is dat hij de kunst verstaat om gewoon uit de losse pols te fotograferen. Geen gedoe met statieven en lange opsteltijden, gewoon schieten… en ráák ook! Dick is dan ook geen traditionele fotograaf. Hij is snel en speelt perfect in op iedere situatie.”

Geen gedoe met statieven en lange opsteltijden, gewoon schieten… en ráák ook!

Marketing Manager Wendy Linssen

‘A way of life’… zo kun je het bezitten van een echte Linssen jacht gerust noemen. Linssen Yachts is specialist en marktleider in stalen motorjachten van 9 tot 16 meter lengte. Het bedrijf beschouwt iedere medewerker en jachteigenaar als een lid van de familie. Wendy Linssen (kleindochter van oprichter Jac. Linssen sr) is als marketing manager verantwoordelijk voor de uniforme marketing van dit familiebedrijf.

Hoge kwaliteit
Binnen de wereld van de jachtenbouwers staat Linssen Yachts bekend om de superieure kwaliteit. Dit is mogelijk doordat zij in staat zijn om seriematig te produceren en zo een bijzonder hoge en constante kwaliteit kunnen waarborgen.

Net dat beetje meer
Oprichter Jac Linssen sr. zei ooit: “Probeer je klanten altijd iets meer te geven dan je hebt beloofd. Op die manier win je trouwe klanten.” Dit uitgangspunt is nog steeds leidend in de hedendaagse bedrijfsvoering. De Linssen-familie heeft ondernemerslef en pionierschap en dat zie je overal in terug.

Met een Linssen op vakantie
Zo zette Wendy’s vader in 2006 Linssen Boating Holidays® op, waarna zij zelf in 2011 enthousiast mee aan de slag ging om dit unieke concept verder uit te bouwen. Het verkopen van Linssen motorjachten aan charterbedrijven en aan eigenaren die hun jacht ter beschikking stellen voor de verhuur, was daarmee een feit. Toen deze aparte chartertak in 2016 werd ‘ingelijfd’ door moederbedrijf Linssen Yachts, werd ook Wendy hartelijk in de gelederen opgenomen. Inmiddels opereert Linssen Boating Holidays in 10 landen en werkt samen met 16 charterpartners.

“Met onze slogan ‘Slow down and start living’ willen we onze klanten laten vluchten uit de drukte van alle dag. Ons hoofddoel is te realiseren dat men zorgeloos en met optimaal comfort kan genieten van het varen met een Linssen jacht.”

Familieband
De hechte band tussen het bedrijf, de familie, medewerkers en jachteigenaren wordt door alle partijen zorgvuldig gekoesterd. Zo zijn er actieve eigenarenverenigingen, een owner card met voordelen, schipperstrainingen en allerlei vaarevenementen. Iedereen is nauw betrokken en wisselt graag ervaringen uit.

Jubileumjaar
In 2019 bestaat Linssen Yachts 70 jaar. Uiteraard wordt hier op talloze manieren feestelijk aandacht aan besteed. Er is zelfs een hele feestkalender waarop iedere maand een bijzonder activiteit staat ingepland. Zoals bijvoorbeeld een vierdaagse paasreis, bierproeverij en dinerconcert. Het jubileumjaar is half november jl. met een toepasselijke scheepsbel ingeluid. Op 1 april 2019 is het exact 70 jaar geleden dat het bedrijf werd opgericht. Dat is dan ook een mooi moment voor de feestelijke borrel met alle medewerkers.

Samenwerking
Een deel van de fotografie voor de bedrijfsbrochure is gedaan door Dick van der Veer. Tijdens een grote perspresentatie bij Jonkers Yachts in Ouddorp, is Wendy in contact gekomen met Dick. Hij deed die dag de fotografie en zij was meteen enthousiast over zijn manier van werken.

Zo gepiept
“Dick is heel soepel in de omgang en flexibel in zijn werk. Je kunt met hem lachen en hij weet daarmee de sfeer altijd ontspannen te houden. Hij heeft goeie ideeën en regelt de dingen
àal minute. Bij onze Zeeland-shoot hebben we dankbaar gebruikt gemaakt van zijn uitgebreide netwerk. Een helikopter voor de luchtfoto’s was bijvoorbeeld zo gepiept.”

100% inzet
“Om onze jachten goed te kunnen vastleggen op beeld, is inzicht en kennis van boten nodig. Je moet weten op welke manier je de ruimte goed tot haar recht kunt laten komen. En tja, dan moet er dus weleens een deur uit het toilet gehaald. En moet Dick zich soms in allerlei acrobatische bochten wringen om net die juiste invalshoek te kunnen pakken. Dat geeft weleens hilarische taferelen waar we dan met z’n allen enorm om kunnen lachen.”

“Als opdrachtgever willen wij onze jachten graag gefotografeerd zien bij zowel zonsopkomst als
-ondergang. Dat maakt van zo’n fotoshoot een wel heel erg lange dag. Geen probleem voor Dick. Hij blijft tot alles er op staat.”

Uit de losse pols
“Wat zijn werk als bedrijfsfotograaf zo uniek maakt, is dat hij de kunst verstaat om gewoon uit de losse pols te fotograferen. Geen gedoe met statieven en lange opsteltijden, gewoon schieten… en ráák ook! Dick is dan ook geen traditionele fotograaf. Hij is snel en speelt perfect in op iedere situatie.”

RAAK!
#4

Sales manager Mark van den Berg

In ons kikkerlandje zie je op steeds meer plaatsen windmolens staan. Grote kans dat de ruim 50 meter lange wieken van deze joekels, ooit door de Koninklijke Van der Wees Groep naar hun plek van bestemming zijn vervoerd. Het Dordtse Van der Wees is namelijk specialist in zwaar en speciaal transport over de weg en het water. Sales manager Mark van den Berg is verantwoordelijk voor het binnenhalen van nationale en internationale opdrachten.

Imagoboost
Daarnaast richt Mark zijn pijlen op het voor het voetlicht brengen van dat wat Van der Wees zo bijzonder maakt. Samen met CEO Rolf Maliepaard, zorgt hij dat het ooit wat sluimerende imago van dit 111 jaar oude bedrijf, weer een bruisend nieuw leven wordt ingeblazen. “De corporate communicatie krijgt sinds 2018 een enorme boost. En de verbeteringen zijn meteen merkbaar. Ons werk blijft hetzelfde maar het wordt nu ook gezien.”

Koninklijke missie
De Koninklijke status die het bedrijf sinds 2007 heeft, krijg je natuurlijk niet alleen omdat je 100 jaar bestaat. Er moet bijvoorbeeld sprake zijn van onbesproken gedrag maar ook van exclusiviteit in de branche. En die is er… de combinatie van maatwerk op- en overslag en alle soorten ‘transport exceptionnel’ binnen één bedrijf is uniek. Dit integrale vervoersconcept maakt dat de opdrachtgevers van Van der Wees volledig kunnen worden ontzorgd. “Kan het niet over de weg, dan doen we het via het water.”

Van der Wees hanteert dan ook de slogan ‘our mission is yours’. “De missie van onze klant, is namelijk óók de onze”.Een constructieve samenwerking tussen alle partijen maakt dat mogelijk.

De kracht van het beeld
En met dat samenwerken zit het ook op marketingvlak wel goed. Mark benaderde Dick van der Veer voor de fotografie van de nieuwe reclamecampagne. Het resultaat staat als een huis. De campagne is visueel gericht en brengt de mens en het materiaal samen in beeld. “De medewerkers die het werk uitvoeren, zijn tenslotte het allerbelangrijkste en dat willen we laten zien.”De foto’s stralen stuk voor stuk vakmanschap, power en noeste arbeid uit.

Luttele seconden
De opdracht van DVDV was om medewerkers vast te leggen tijdens hun werkzaamheden. Zonder script, zonder regie, zonder poseren. Voor Dick dus de uitdaging om in luttele seconden het juiste beeld te vangen. Dat hem dit heel goed is gelukt, blijkt al uit de eerste reacties van klanten, branchegenoten en niet te vergeten de medewerkers zelf.

“Het is mooi om te zien met hoeveel gemak Dick van der Veer zich inleeft. Geen afstand, gewoon een praatje en een lolletje. Hij is dan ook een graag geziene gast onder de medewerkers. Dat helpt natuurlijk bij het kiezen van de juiste beeldmomenten. Iedereen doet gewoon zijn werk en Dick loopt er geruisloos tussendoor en schiet zijn plaatjes.”

Spontane actie
“Daarnaast biedt Dick net dat beetje meer, wat maakt dat je hem graag vaker je fotografie toevertrouwt. Zo was er tijdens deze reportage een moment waarop hij een van onze kraanmachinisten ineens in close up nam. Dat werd een geweldige portretfoto waar het karakter vanaf spatte. Te mooi om er niets mee te doen. Dus een zwart/wit afdruk laten maken en aan deze medewerker cadeau gegeven. Dankzij Dick’s spontane actie, kon ik iemand blij maken.”

Liefde voor het vak
“Wat de bedrijfsfotografie van DVDV zo bijzonder maakt, is de liefde die Dick zichtbaar voelt voor zijn vak. En de rust die hij daarbij uitstraalt. Hij is als geen ander in staat om de kracht van het moment op beeld vast te leggen. Zijn fotografie is dan ook in één woord te omschrijven: PAKKEND!”

Verwondering
“Zijn foto’s doen me weer beseffen hoe speciaal ons product is. Mocht je na jaren en jaren niet meer zien hoe bijzonder het is wat je bedrijf doet. Schakel dan Dick in en je bedrijfsblindheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hij heeft gezorgd dat ik me net als een buitenstaander weer kan verwonderen over dat wat Van der Wees allemaal in z’n mars heeft.”

Zijn foto’s doen me weer beseffen hoe speciaal ons product is.

Sales manager Mark van den Berg

In ons kikkerlandje zie je op steeds meer plaatsen windmolens staan. Grote kans dat de ruim 50 meter lange wieken van deze joekels, ooit door de Koninklijke Van der Wees Groep naar hun plek van bestemming zijn vervoerd. Het Dordtse Van der Wees is namelijk specialist in zwaar en speciaal transport over de weg en het water. Sales manager Mark van den Berg is verantwoordelijk voor het binnenhalen van nationale en internationale opdrachten.

Imagoboost
Daarnaast richt Mark zijn pijlen op het voor het voetlicht brengen van dat wat Van der Wees zo bijzonder maakt. Samen met CEO Rolf Maliepaard, zorgt hij dat het ooit wat sluimerende imago van dit 111 jaar oude bedrijf, weer een bruisend nieuw leven wordt ingeblazen. “De corporate communicatie krijgt sinds 2018 een enorme boost. En de verbeteringen zijn meteen merkbaar. Ons werk blijft hetzelfde maar het wordt nu ook gezien.”

Koninklijke missie
De Koninklijke status die het bedrijf sinds 2007 heeft, krijg je natuurlijk niet alleen omdat je 100 jaar bestaat. Er moet bijvoorbeeld sprake zijn van onbesproken gedrag maar ook van exclusiviteit in de branche. En die is er… de combinatie van maatwerk op- en overslag en alle soorten ‘transport exceptionnel’ binnen één bedrijf is uniek. Dit integrale vervoersconcept maakt dat de opdrachtgevers van Van der Wees volledig kunnen worden ontzorgd. “Kan het niet over de weg, dan doen we het via het water.”

Van der Wees hanteert dan ook de slogan ‘our mission is yours’. “De missie van onze klant, is namelijk óók de onze”.Een constructieve samenwerking tussen alle partijen maakt dat mogelijk.

De kracht van het beeld
En met dat samenwerken zit het ook op marketingvlak wel goed. Mark benaderde Dick van der Veer voor de fotografie van de nieuwe reclamecampagne. Het resultaat staat als een huis. De campagne is visueel gericht en brengt de mens en het materiaal samen in beeld. “De medewerkers die het werk uitvoeren, zijn tenslotte het allerbelangrijkste en dat willen we laten zien.”De foto’s stralen stuk voor stuk vakmanschap, power en noeste arbeid uit.

Luttele seconden
De opdracht van DVDV was om medewerkers vast te leggen tijdens hun werkzaamheden. Zonder script, zonder regie, zonder poseren. Voor Dick dus de uitdaging om in luttele seconden het juiste beeld te vangen. Dat hem dit heel goed is gelukt, blijkt al uit de eerste reacties van klanten, branchegenoten en niet te vergeten de medewerkers zelf.

“Het is mooi om te zien met hoeveel gemak Dick van der Veer zich inleeft. Geen afstand, gewoon een praatje en een lolletje. Hij is dan ook een graag geziene gast onder de medewerkers. Dat helpt natuurlijk bij het kiezen van de juiste beeldmomenten. Iedereen doet gewoon zijn werk en Dick loopt er geruisloos tussendoor en schiet zijn plaatjes.”

Spontane actie
“Daarnaast biedt Dick net dat beetje meer, wat maakt dat je hem graag vaker je fotografie toevertrouwt. Zo was er tijdens deze reportage een moment waarop hij een van onze kraanmachinisten ineens in close up nam. Dat werd een geweldige portretfoto waar het karakter vanaf spatte. Te mooi om er niets mee te doen. Dus een zwart/wit afdruk laten maken en aan deze medewerker cadeau gegeven. Dankzij Dick’s spontane actie, kon ik iemand blij maken.”

Liefde voor het vak
“Wat de bedrijfsfotografie van DVDV zo bijzonder maakt, is de liefde die Dick zichtbaar voelt voor zijn vak. En de rust die hij daarbij uitstraalt. Hij is als geen ander in staat om de kracht van het moment op beeld vast te leggen. Zijn fotografie is dan ook in één woord te omschrijven: PAKKEND!”

Verwondering
“Zijn foto’s doen me weer beseffen hoe speciaal ons product is. Mocht je na jaren en jaren niet meer zien hoe bijzonder het is wat je bedrijf doet. Schakel dan Dick in en je bedrijfsblindheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hij heeft gezorgd dat ik me net als een buitenstaander weer kan verwonderen over dat wat Van der Wees allemaal in z’n mars heeft.”

RAAK!
#03

Communicatieadviseur Eline de Putter

De naam Allévo staat voor verzachten, verlichten en ondersteunen. En dat is ook precies wat deze Zeeuwse zorgorganisatie doet. Eline de Putter is communicatieadviseur bij Allévo en zorgt samen met haar collega Celine Houthuijs dat deze missie door de hele organisatie zit verweven.

Aandacht en gastvrijheid
“Bij alles wat we doen, gaan we bij Allévo uit van de eigen regie van onze cliënten. We hebben aandacht voor hun wensen en behoeften en bieden gastvrijheid in onze vier zorglocaties op Schouwen Duiveland. Onze insteek is om mensen zo lang en zelfstandig mogelijk thuis te laten wonen.”

Zorgaanbod
Het werkgebied van Allévo omvat de Zeeuwse eilanden met uitzondering van Walcheren en Zeeuws-Vlaanderen. Het zorgaanbod is breed en gevarieerd. Van zorgpreventie tot de laatste levensfase en dat voor alle leeftijden. Zo biedt Allévo 24-uurs zorg om ook ’s nachts hulp te kunnen verlenen. En is er een team Kinderwijkzorg dat de medische verzorging na een ziekenhuisopname overneemt zodat een kind eerder naar huis kan.
Specialistische zorg
De specialistische zorg aan huis is zeer uitgebreid. Zo zei een cliënt eens tijdens een interview: “Ik wil toch wel héél graag benadrukken dat de medewerkers van Allévo veel meer kunnen dan we denken. Het gaat echt niet alleen om in bed helpen en steunkousen aantrekken.”

Verbinding
De zorgsector heeft Eline de Putter altijd getrokken dus was de keuze voor Allévo snel gemaakt. “Wat ik graag doe, is mensen met elkaar verbinden en hun dag mooier maken. En dat kan heel goed bij Allévo. Als communicatieadviseur is het mijn taak om te zorgen dat er een goed beeld ontstaat van onze organisatie en het werk dat we doen. Het streven is dat onze medewerkers en cliënten daar dagelijks profijt van hebben.”

Zelfstandig en flexibel
“Fotografie is voor onze communicatie uiterst belangrijk. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Ik ben blij dat Dick van der Veer met zijn foto’s een gezicht geeft aan onze organisatie. Dick werkt zelfstandig en is enorm flexibel waardoor hij – als het moet – heel snel kan aanleveren.”

Stralend
“Wat de foto’s van Dick bijzonder maken, is dat iedereen er altijd stralend op staat. Dat laat wel zien dat hij in staat is om mensen snel op hun gemak te stellen. Ik denk weleens dat Dick, vlak voor hij een foto maakt, ineens iets grappigs zegt en dat daar die glimlach op de foto’s vandaan komt.”

Spontaan
“Een voorbeeld van de spontaniteit waarmee Dick zijn shoots doet: hij moest een keer een cliënt met haar verzorger fotograferen. Krijg ik na afloop de foto’s binnen en zit er ineens een vrolijk plaatje tussen van drie lachende Allévo-medewerkers. Ze waren blijkbaar zomaar even komen binnenlopen. En Dick wist dat moment meteen te vangen. Was er blij mee want ik kon op dat moment toevallig precies een foto van een aantal vrolijke medewerkers gebruiken.”

Wat de foto’s van Dick bijzonder maken, is dat iedereen er altijd stralend op staat. Dat laat wel zien dat hij in staat is om mensen snel op hun gemak te stellen.

Communicatieadviseur Eline de Putter

De naam Allévo staat voor verzachten, verlichten en ondersteunen. En dat is ook precies wat deze Zeeuwse zorgorganisatie doet. Eline de Putter is communicatieadviseur bij Allévo en zorgt samen met haar collega Celine Houthuijs dat deze missie door de hele organisatie zit verweven.

Aandacht en gastvrijheid
“Bij alles wat we doen, gaan we bij Allévo uit van de eigen regie van onze cliënten. We hebben aandacht voor hun wensen en behoeften en bieden gastvrijheid in onze vier zorglocaties op Schouwen Duiveland. Onze insteek is om mensen zo lang en zelfstandig mogelijk thuis te laten wonen.”

Zorgaanbod
Het werkgebied van Allévo omvat de Zeeuwse eilanden met uitzondering van Walcheren en Zeeuws-Vlaanderen. Het zorgaanbod is breed en gevarieerd. Van zorgpreventie tot de laatste levensfase en dat voor alle leeftijden. Zo biedt Allévo 24-uurs zorg om ook ’s nachts hulp te kunnen verlenen. En is er een team Kinderwijkzorg dat de medische verzorging na een ziekenhuisopname overneemt zodat een kind eerder naar huis kan.
Specialistische zorg
De specialistische zorg aan huis is zeer uitgebreid. Zo zei een cliënt eens tijdens een interview: “Ik wil toch wel héél graag benadrukken dat de medewerkers van Allévo veel meer kunnen dan we denken. Het gaat echt niet alleen om in bed helpen en steunkousen aantrekken.”

Verbinding
De zorgsector heeft Eline de Putter altijd getrokken dus was de keuze voor Allévo snel gemaakt. “Wat ik graag doe, is mensen met elkaar verbinden en hun dag mooier maken. En dat kan heel goed bij Allévo. Als communicatieadviseur is het mijn taak om te zorgen dat er een goed beeld ontstaat van onze organisatie en het werk dat we doen. Het streven is dat onze medewerkers en cliënten daar dagelijks profijt van hebben.”

Zelfstandig en flexibel
“Fotografie is voor onze communicatie uiterst belangrijk. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Ik ben blij dat Dick van der Veer met zijn foto’s een gezicht geeft aan onze organisatie. Dick werkt zelfstandig en is enorm flexibel waardoor hij – als het moet – heel snel kan aanleveren.”

Stralend
“Wat de foto’s van Dick bijzonder maken, is dat iedereen er altijd stralend op staat. Dat laat wel zien dat hij in staat is om mensen snel op hun gemak te stellen. Ik denk weleens dat Dick, vlak voor hij een foto maakt, ineens iets grappigs zegt en dat daar die glimlach op de foto’s vandaan komt.”

Spontaan
“Een voorbeeld van de spontaniteit waarmee Dick zijn shoots doet: hij moest een keer een cliënt met haar verzorger fotograferen. Krijg ik na afloop de foto’s binnen en zit er ineens een vrolijk plaatje tussen van drie lachende Allévo-medewerkers. Ze waren blijkbaar zomaar even komen binnenlopen. En Dick wist dat moment meteen te vangen. Was er blij mee want ik kon op dat moment toevallig precies een foto van een aantal vrolijke medewerkers gebruiken.”

RAAK!
#02

Resort Land & Zee

Een tijdje terug heb ik voor Resort Land & Zee foto’s mogen maken. Voor wie het nog niet kent; Land & Zee is een hotel/restaurant en een congreslocatie, maar heeft ook een gedeelte camping met restaurant. Het resort is gelegen aan het Noordzeestrand, kort onder de Brouwersdam. Eigenaresse Dieneke Verpalen deelt hieronder haar ervaring over de shoot.

Dieneke: “We wilden graag mooie, professionele foto’s laten maken voor reclamedoeleinden, maar ook voor op de boekingssites waar we aan verbonden zijn. Van Dick kwamen we regelmatig foto’s tegen op Facebook en hij stond bekend als goede fotograaf. Dan is één en één twee. Zodoende kwamen we in contact met hem.

Dick is een aardige, rustige man met veel selfmade humor. Iets wat ervoor zorgt dat de shoot ook op een relaxte wijze verloopt. Zijn werkwijze is dan ook prima, niets op aan te merken! We hebben overigens ook nog erg gelachen. Om de badkamer van één van de accommodaties goed op de foto te krijgen haalde Dick alles uit de kast (zie foto)!

Ik zou Dick absoluut aanraden bij andere bedrijven met als reden (uiteraard met stip op één) het beeldmateriaal, maar ook over de prijs/kwaliteitverhouding van het geheel ben ik tevreden.”

Voor een goede foto wring je jezelf soms in vreemde bochten. Alles voor de juiste invalshoek.

Resort Land & Zee

Een tijdje terug heb ik voor Resort Land & Zee foto’s mogen maken. Voor wie het nog niet kent; Land & Zee is een hotel/restaurant en een congreslocatie, maar heeft ook een gedeelte camping met restaurant. Het resort is gelegen aan het Noordzeestrand, kort onder de Brouwersdam. Eigenaresse Dieneke Verpalen deelt hieronder haar ervaring over de shoot.

Dieneke: “We wilden graag mooie, professionele foto’s laten maken voor reclamedoeleinden, maar ook voor op de boekingssites waar we aan verbonden zijn. Van Dick kwamen we regelmatig foto’s tegen op Facebook en hij stond bekend als goede fotograaf. Dan is één en één twee. Zodoende kwamen we in contact met hem.

Dick is een aardige, rustige man met veel selfmade humor. Iets wat ervoor zorgt dat de shoot ook op een relaxte wijze verloopt. Zijn werkwijze is dan ook prima, niets op aan te merken! We hebben overigens ook nog erg gelachen. Om de badkamer van één van de accommodaties goed op de foto te krijgen haalde Dick alles uit de kast (zie foto)!

Ik zou Dick absoluut aanraden bij andere bedrijven met als reden (uiteraard met stip op één) het beeldmateriaal, maar ook over de prijs/kwaliteitverhouding van het geheel ben ik tevreden.”

RAAK!
#01

Weddingplanner Marion van Zutphen

Dat ‘weddingplannen’ een werkwoord is, mag duidelijk zijn. Het is hard werken om een bruiloft op rolletjes te laten verlopen. Marion van Zutphen kan dit als geen ander. Ze is eigenaar van Otherwize Weddings en organisator in hart en nieren.

Personal touch

Na jaren van evenementenorganisatie op zakelijk en maatschappelijk vlak, ervaart zij als weddingplanner pas écht het ware hoera-gevoel. “Organiseren zit me in het bloed en de personal touch die het plannen van een bruiloft met zich meebrengt, maakt voor mij het plaatje compleet. Hier word ik heel blij van!”

Bijzondere bruiloften
Marion heeft zich gespecialiseerd in bijzondere buitenlandbruiloften. Ze concentreert zich daarbij op  het Italiaanse Toscane en Le Marche, het Oostenrijkse Kleinwalsertal en het Spaanse Ibiza. Daarnaast ligt haar focus in Nederland op de organisatie van huwelijken in Twente. Ze is er geboren en getogen, kent ieder romantisch plekje en koestert haar uitgebreide regionale netwerk.

Betrokken en betrouwbaar
Het organiseren van bruiloften doet Marion met veel passie en oog voor detail. Betrokkenheid, betrouwbaarheid en een gedetailleerd draaiboek geven een bruidspaar de rust die nodig is om te kunnen ontspannen en genieten. “Tegen een bruidspaar zeg ik altijd: Vertrouw op de professionals, dan komt het goed.”

Samenwerken met Dick
Inmiddels heeft Marion tijdens twee winterbruiloften in Oostenrijk nauw samengewerkt met fotograaf Dick van der Veer. “We maakten samen lange dagen. De weddingplanner en de fotograaf zijn nu eenmaal als eerste in touw en hun taak zit er pas op als de laatste gasten zijn vertrokken.”

“Met Dick is het fijn werken. Hij is heel relaxed en prettig in de omgang. In zijn prachtige foto’s weet hij precies het juiste gevoel te leggen. Daarin zie je zijn ervaring en vakmanschap terug. Op de door het bruidspaar gewenste fotomomenten na, heeft Dick de vrije hand. Een fotograaf moet je gewoon alle ruimte geven om zijn werk te kunnen doen.”

Flexibiliteit
“Als weddingplanner krijg je natuurlijk ook met onverwachte situaties te maken, die je moet zien op te lossen en in te passen. Daarbij is het erg belangrijk om goed te blijven communiceren. Om een voorbeeld te geven: tijdens onze meest recente samenwerking in Oostenrijk was er maar één smalle weg naar de trouwlocatie. Werd ik door Dick gebeld dat er onderweg ineens een auto dwars over de weg stond, ze er niet langs konden en de gasten dus niet op tijd ter plaatse konden zijn. Dan is het een kwestie van rustig blijven en een praktische oplossing zoeken. Ik heb alle partijen geïnformeerd dat het programma een half uur zou opschuiven. En Dick heeft gezorgd dat een aantal gespierde mannen de auto van de weg hebben getild. Prima teamwork!”

Ontzorgen
De belangrijkste taak van een weddingplanner is het ontzorgen van het bruidspaar en hun familie. De taak van een fotograaf is het in beeld brengen van de liefde en het vastleggen van waardevolle momenten. Als dat lukt, is de missie geslaagd.

In zijn prachtige foto’s weet Dick precies het juiste gevoel te leggen. Daarin zie je zijn ervaring en vakmanschap terug.

Weddingplanner Marion van Zutphen

Dat ‘weddingplannen’ een werkwoord is, mag duidelijk zijn. Het is hard werken om een bruiloft op rolletjes te laten verlopen. Marion van Zutphen kan dit als geen ander. Ze is eigenaar van Otherwize Weddings en organisator in hart en nieren.

Personal touch

Na jaren van evenementenorganisatie op zakelijk en maatschappelijk vlak, ervaart zij als weddingplanner pas écht het ware hoera-gevoel. “Organiseren zit me in het bloed en de personal touch die het plannen van een bruiloft met zich meebrengt, maakt voor mij het plaatje compleet. Hier word ik heel blij van!”

Bijzondere bruiloften
Marion heeft zich gespecialiseerd in bijzondere buitenlandbruiloften. Ze concentreert zich daarbij op  het Italiaanse Toscane en Le Marche, het Oostenrijkse Kleinwalsertal en het Spaanse Ibiza. Daarnaast ligt haar focus in Nederland op de organisatie van huwelijken in Twente. Ze is er geboren en getogen, kent ieder romantisch plekje en koestert haar uitgebreide regionale netwerk.

Betrokken en betrouwbaar
Het organiseren van bruiloften doet Marion met veel passie en oog voor detail. Betrokkenheid, betrouwbaarheid en een gedetailleerd draaiboek geven een bruidspaar de rust die nodig is om te kunnen ontspannen en genieten. “Tegen een bruidspaar zeg ik altijd: Vertrouw op de professionals, dan komt het goed.”

Samenwerken met Dick
Inmiddels heeft Marion tijdens twee winterbruiloften in Oostenrijk nauw samengewerkt met fotograaf Dick van der Veer. “We maakten samen lange dagen. De weddingplanner en de fotograaf zijn nu eenmaal als eerste in touw en hun taak zit er pas op als de laatste gasten zijn vertrokken.”

“Met Dick is het fijn werken. Hij is heel relaxed en prettig in de omgang. In zijn prachtige foto’s weet hij precies het juiste gevoel te leggen. Daarin zie je zijn ervaring en vakmanschap terug. Op de door het bruidspaar gewenste fotomomenten na, heeft Dick de vrije hand. Een fotograaf moet je gewoon alle ruimte geven om zijn werk te kunnen doen.”

Flexibiliteit
“Als weddingplanner krijg je natuurlijk ook met onverwachte situaties te maken, die je moet zien op te lossen en in te passen. Daarbij is het erg belangrijk om goed te blijven communiceren. Om een voorbeeld te geven: tijdens onze meest recente samenwerking in Oostenrijk was er maar één smalle weg naar de trouwlocatie. Werd ik door Dick gebeld dat er onderweg ineens een auto dwars over de weg stond, ze er niet langs konden en de gasten dus niet op tijd ter plaatse konden zijn. Dan is het een kwestie van rustig blijven en een praktische oplossing zoeken. Ik heb alle partijen geïnformeerd dat het programma een half uur zou opschuiven. En Dick heeft gezorgd dat een aantal gespierde mannen de auto van de weg hebben getild. Prima teamwork!”

Ontzorgen
De belangrijkste taak van een weddingplanner is het ontzorgen van het bruidspaar en hun familie. De taak van een fotograaf is het in beeld brengen van de liefde en het vastleggen van waardevolle momenten. Als dat lukt, is de missie geslaagd.

    Ook geraakt worden door Dick met zo’n fantastische fotoshoot?

    Laat je gegevens achter en Dick neemt zsm contact met je op.

    Benieuwd hoe ik met je gegevens om ga? Bekijk mijn Privacyverklaring.

    kijk voor meer dickvanderveer fotografie op: